ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA ECU MM 4
ecumm4 ecu mm 4
Osvědčená technika pro běžné použití. Jednotka je s úspěchem používána na mnoha motorech, vzhledem k možnosti zabezpečení proti změně nastavení a jednoduchosti kontroly nastavení vhodná pro pohárové seriály.


Řídící jednotka je kompletně navržena pro 16 bitovou technologii. Tuto podmínku splňuje jak procesor Motorola s 16 bitovou vnější sběrnicí tak i použitý firmware, který u tabulek počítá také s 16 bitovou hodnotou. Připojovací konektor vychází ze standardního konektoru použitého u řídících jednotek motorů Škoda/VW s obsahy 1.3, 1.6 a 1.8 l.



Řídící jednotka podporuje následující prvky:

        - až 6 nezávisle řízenýh budičů zapalovacích cívek
        - až 12 nezávisle řízených vstřikovačů; podporovány jsou jak saturované typy, tak peak&hold a je možná i jejich současná kombinace.
        - nastavování vačkového hřídele (Vanos) vypnuto/zapnuto
        - regulační těleso volnoběhu
        - regulátor tlaku paliva nebo alternativně změnu geometrie sacího potrubí
        - snímání lambda sondy (i širokorozsahové)
        - ohřev lambda sond
        - výstup na otáčkoměr (úroveň 5V nebo případně 12V)
        - přepouštěcí ventil aktivního uhlí
        - ovládání palivového čerpadla
        - dva víceúčelové výstupy/výstupy programovatelné podle potřeby. Jako příklad můžeme uvést např.:
        - signalizace optimálních podmínek pro řazení
        - krátkodobé snížení dodávky paliva na impuls od sekvenční převodovky
        - připojení záznamového zařízení, diagnostického panelu nebo elektronické palubní desky pomocí komunikační linky RS232
        - snímače polohy motoru - snímač kliky a pro plně sekvenční vstřik i snímač vačky / je možné použít Hallovy i indukční snímače
        - snímač objemu vzduchu procházejícího sacím potrubím
        - snímač tlaku vzduchu v sacím potrubí
        - snímač teploty chladícího média
        - snímač teploty nasávaného vzduchu
        - podpůrné snímače (libovolný vstup je možné nahradit jinou veličinou a tu zahrnout do regulačních nebo záznamových algoritmů). Proto je uvedena jako příklad pouze jedna z možných konfigurací:
        - teplota oleje
        -tlak oleje
        - teplota paliva
        - tlak paliva
        - barometrický tlak vzduchu
        - teplota hlav

Základní koncepce řídící jednotky počítá s úplně nezávislým řízením každého budiče zapalovaní i budiče vstřikovačů. Základní parametry pro tyto prvky jsou:
        budič zapalovaní
        předstih a doba nabíjení zapalovací cívky
        jedna sada základního nastavení
        vstřikovač
        doba vstřiku a úhel začátku vstřiku
        dvě sady základního nastavení (vstřikovací rampa 1 a 2)
        typ vstřikovače (saturovaný / peak&hold)

S ohledem na jednodušší postup nastavování je vždy základní nastavení společné pro jednotlivé prvky a to se vždy koriguje individuální korekcí prvku. U vstřikovačů je podporována varianta dvou odlišných sad 1 a 2.

Při ladění motoru je možno využívat speciálního zařízení pro analogové nastavování požadovaných parametrů a to jak pro jednotlivé válce tak pro skupiny válců.

S ohledem na rozdílné podmínky na závodní trati je podporováno až 6 alternativních nastavení řídící jednotky. Konkrétní varianta je volitelná přepínačem podle specifických požadavků zákazníka.

Parametry jsou ukládány jako dvourozměrné tabulky s prostorovou interpolací. Jednou osou jsou otáčky motoru, druhá má tři přepínatelné alternativy:
        * množství nasávaného vzduchu
        * tlak v sacím potrubí
        * poloha škrtící klapky

Technické parametry regulačního systému motoru
Celý systém motoru je řízen na základě úhlového systému s periodou 720°. Pozice 0° odpovídá horní úvrati při zapálení směsi ve válci. Pokud není motor vybaven snímačem vačky, není možno určit zda se jedná o lichou nebo sudou otáčku kliky. Systém si v tomto případě sám náhodně podle polohy
kliky při startu zvolí, která otáčka je lichá.
Konfigurace snímačů polohy natočení motoru, typy vstřikovačů a jejich přiřazení ke vstřikovacím rampám a pořadí zapalování je určeno variantou programu. Pro jinou konfiguraci motoru je nutné do řídící jednotky nahrát jiný program.

ecu mm 4 tabulka

Máte dotazy? Napište nám na info@michl-motorsport.cz nebo zavolejte +420 5 41 42 43 44

autoservis

V našem servisu Vám nabízíme opravy, prohlídky, zajištění STK, renovace světel, opravy po haváriích včetně řešení s pojišťovnou a další úkony.

pokračovat

prodej pneu

Můžete si u nás koupit (nejen závodní) pneumatiky značky Dunlop, ale také nechat přezout váš vůz, zkontrolovat pneu a uskladnit kola.

pokračovat

znovín znojmo

Vyberte si u nás kvalitní a vynikající víno ze Znovína Znojmo, anebo si tady třeba vyzvedněte svou online objednávku ze znovínského e-shopu.

pokračovat

racing

Josef Michl a Dan Michl jsou už roky součástí evropské špičky v závodech automobilů nejen do vrchu. Mrkněte, jak si vedou letos!

pokračovat